Podniková kultura a výkonnost je předmět, v jehož rámci se studenti snaží přijít na následující otázky:
- Jaký vliv má podniková kultura na výkonnost organizace?
- Jak se do života firmy promítá motivace a kompetence lidí?
- Jak jsou jednotliví lidé, skupiny a celé organizace a jejich jednání provázány?
- Jak můžeme výkonnost pomocí managementu ovlivňovat?
Tento předmět navazuje na různé kurzy psychologie a zaměřuje se na motivaci jednání, kterou propojuje s problematikou výkonnosti a firemní kultury. Dále zkoumá vazby na strategický management a management lidských zdrojů.
Obsah předmětu Podniková kultura a výkonnost je následující:
- Organizační chování
- Firemní – organizační kultura
- Poznávání organizační kultury.
- Typologie organizační kultury.
- Změny organizační kultury.
- Individuální výkonnost v organizaci.
- Motivace a výkonnost.
- Modely ovlivňování individuální výkonnost.
- Manažer, kultura, výkonnost.
- Interkulturní management a výkonnost.
- Skupinový efekt a výkonnost.
- Organizační rozvoj, kultura, výkonnost.
- Strategie, kultura, výkonnost.
Po absolvování by měl být student schopný podat přehled typů firemní kultury, diagnostikovat ji v konkrétní firmě, zpracovat projekt její změny a aplikovat různé metody ovlivňování individuální a skupinové výkonnosti. Dále by měl umět zachytit souvislosti mezi firemní kulturou, strategií a lidským kapitálem a zdroji organizace.
2 komentáře
Pingback: Začal nový semestr… | Univerzita Online
Pingback: Management – úvod | Univerzita Online